Event informatie

Search Strategies Event Amsterdam

DATUM:
29 november 2012

LOCATIE:

Dutch Design Hotel Artemis
Amsterdam

Prijzen

Normaal: € 495,-
Korting: € 395,- 

Korting voor:
- oud bezoekers
- Twinkle Plus abonnees
- Leden Thuiswinkel.org
- Leden IAB

Sprekers
Mark Beekman
Functie:
Marketing Manager

Bedrijf:
Graydon

rsz_mark_beekman_1_def

Als marketing manager bij Alex.nl leverde Mark een belangrijke bijdrage aan het openbreken van de markt voor zelfstandige particuliere beleggers. Nu werkt hij inmiddels drie jaar als Marketing directeur bij Graydon.
En hier heeft hij dezelfde missie: het openbreken van een tradtionele markt: de markt voor bedrijfsinformatie.
Door zakelijke informatie over bedrijven toegankelijk en transparant te maken, kunnen bedrijven betere beslissingen maken om marktkansen te benutten of risio's te verminderen.

 
 
Patrick Petersen
Functie:
Internetondernemer

Bedrijf:
AtMost

rsz_patrickpeteresen

Patrick Petersen beter bekend als @onlinemarketeer is internetondernemer(onder andere AtMost, AtMost.TV, SocialMedia.nl en Educator), docent voor Beeckestijn Business School, bestseller auteur van het Handboek Online Marketing, Handboek Mobile Marketing en technische en online-marketingboeken voor het onderwijs en bedrijfsleven. Petersen is tevens columnist en spreekt vaak over de integratie van online middelen.

 
 
Rupert Parker Brady
Functie:

Bedrijf:
MarketingTribune


Rupert Parker Brady (44) is media-expert. Hij was in 2002 founding hoofdredacteur van MarketingTribune. Nu is hij interim hoofdredacteur. Daarnaast is hij oprichter van Retaildenkers, een mediahuis voor klantgericht ondernemen en o.a. auteur van Mijn naam is Karel van Eerd en Mijn naam is Roland Kahn, boeken over klantgerichte visies van topondernemers. Rupert is regelmatig dagvoorzitter en moderator.

 
 
Jeffrey Bleijendaal
Functie:
Manager Zoekmachine & Display Marketing

Bedrijf:
E-Matters

rsz_jefrreybleijendaal1

Jeffrey Bleijendaal is Manager Zoekmachine & Display Marketing binnen Ematters. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele honderden campagnes geoptimaliseerd, miljoenen bezoekers gegenereerd en duizenden conversies gerealiseerd voor zijn klanten. Jeffrey is daarnaast enthousiast blogger op bijvoorbeeld Dutch Cowboys, Emerce en State of Search en op verzoek van Google, moderator op het officiële Google AdWords Helpforum. Tijdens zijn presentatie op de SSE zal Jeffrey dieper ingaan op het managen van grote en complexe SEA-accounts.

 
 
Axel Landschoof
Functie:
Director product management

Bedrijf:

rsz_landschoof

Axel Landschoof is director of product management at Searchmetrics since 2010. First he brought Searchmetrics SEO tools on a whole new platform, giving SEOs world wide access to Searchmetrics data with an easy to use and fast responding interface. Axel and his team also created a whole new product line, the Searchmetrics Essentials, which give access to parts of the comprehensive tools of Searchmetrics and individually fit the users needs. His goal is to deliver helpful tools with a good user experience to online marketers worldwide improving their daily work.

Finishing high school Axel started his first business, a venture capital funded enterprise. Later he acquired all stocks of this company and converted it to a web based affiliate business. His master studies of computer science at Technical University of Munich focused on internet based businesses.

.



 
Ramon Eijkemans
Functie:
SEO Specialist

Bedrijf:
Monchito

rsz_ramon-eijkemans

Ramon Eijkemans werkt sinds 2004 als SEO specialist voor allerlei opdrachtgevers, zowel nationaal als internationaal.

Hij heeft een voorliefde voor complexe trajecten, multilanguage/multidomein websites en competitieve markten, en deelt zijn visie op en ruime ervaring met SEO graag tijdens bijvoorbeeld een site clinic.



 
Sander Tamaela
Functie:
Zelfstandig ondernemer

Bedrijf:
Metsander

sander_square Sander Tamaela is sinds 2003 professioneel met internet bezig. Als webdeveloper ontdekt hij al snel dat relevant verkeer en conversie een website succesvol maken. Vanuit die gedachte ontwikkelt hij zich tot een bevlogen SEO consultant. Hij heeft veel ervaring opgedaan bij Onetomarket en in verschillende eigen affiliateprojecten.

Sinds begin 2012 staat Sander zakelijk op eigen benen. Onder de vlag Metsander optimaliseert hij websites voor diverse bedrijven. Hij focust zich op SEO, conversieoptimalisatie en web analytics.

Als gastdocent geeft Sander les op Hogeschool Windesheim en hij is docent SEO bij Lectric. Daarnaast is hij co-auteur van de standaardwerken Handboek SEO en Handboek Conversie Optimalisatie. Regelmatig spreekt hij op evenementen zoals SES, Marcom, Emerce Conversion Event en verschillende andere conferenties.



 
Martijn Beijk
Functie:
Digital Analytix Consultant

Bedrijf:
comScore

rsz_martijn_beijk_oct11_portrait Martijn Beijk is Digital Analytix consultant bij comScore. Met meer dan 6 jaar ervaring met Online marketing adviseert hij nu bedrijven als Ahold, OTTO, Nationale Postcode Loterij en Schiphol Amsterdam Airport op het gebied van (web) analytics.

Martijn heeft gesproken op verschillende conferenties (A4UExpo, SMX Advanced Londen, Stockholm) en is tevens gastdocent op verschillende hogescholen alsook mede auteur van de handboeken Zoekmachine Optimalisatie en Conversie Optimalisatie.



 
Roy Huiskes
Functie:
Zelfstandig ondernemer

Bedrijf:
Chapter42.com

rsz_r-huiskes_31-09-2010_-1

Roy Huiskes is sinds 2003 werkzaam in de SEO industrie en werkt sinds september 2010 als zelfstandig ondernemer. Hij helpt mensen met hun internet strategie, met als uitgangspunt de gebruiker.

Roy blogt sinds 2006 op chapter42.com en is de co-host van de State of Search Podcast op webmasterradio.fm. Roy heeft gesproken op verschillende conferenties en panels waaronder WordCampNL, SES Amsterdam en A4Uexpo Londen en Amsterdam.

Door de verschillende rollen waarin hij de afgelopen jaren heeft gefunctioneerd is hij in staat om zijn kennis van de verschillende aspecten van het Internet te verspreiden en om mensen te helpen bij hun Online marketing uitdagingen en kansen.



 
Janco Klijnstra
Functie:
Product Manager Conversion Rate Optimization

Bedrijf:
Traffic4U

rsz_janco_klijnstra
Janco Klijnstra is verantwoordelijk voor alle Conversion Rate Optimization activiteiten van Traffic4u en adviseert topmerken in Nederland over hoe ze hun conversiepercentage kunnen verbeteren. Naast zijn werkzaamheden spreekt hij veelvuldig op binnen- en buitenlandse seminars zoals de Google Analytics User Conference en de Conversion Summit in Frankfurt.

Tijdens het opzetten en uitvoeren van onder andere A/B testen, gebruikersonderzoek en user experience adviezen, kwam hij in aanraking met verschillende klanten in verschillende volwassenheidsstadia. Dit inspireerde hem om een CRO Maturity Model op te stellen om organisaties houvast te geven in hun weg naar optimaal rendement in website verbetering met als doel bedrijven nog meer online resultaat te behalen.



 
Dixon Jones
Functie:
Marketing Director

Bedrijf:
Majestic SEO

rsz_dixon-jones-large
Dixon Jones became the Marketing Director of the world's largest link analysis engine, Majestic SEO, in 2009, transforming the SE industry by providing link intelligence on a scale not previously open to the industry.  Bringing the technology to the search marketing industry has resulted in two best SEO Technology awards and a user base of thousands from WordTracker to Microsoft. The data provides users with detailed link data from anchor text to crawl date.

He has worked at the forefront of search marketing since 1999, since he set up the UK based search marketing consultancy, Receptional. During that time, Dixon has been a consistent presenter on the search conference circuit all over the world and has helped clients in all sectors – including national papers and international search engines themselves to understand their own search strategy. His consulting clients come from a wide variety of difficult sectors, from travel to gambling.



 
Sophie Schoder
Functie:
Search Alliance Lead Europe, Advertising & Online

Bedrijf:
Microsoft

rsz_sophie_schoder Sophie Schoder, Search Alliance Lead Europe, Advertising & Online, Microsoft

As Search Advertising Lead Europe within the Advertising & Online division of Microsoft, Sophie Schoder is responsible for driving Search revenue and Advertiser Satisfaction in Europe in partnership with Yahoo! team for the Premium customers and Microsoft team for the SMB customers.
Sophie has a 13 years digital experience working for Beyond Interactive in US, AOL France and Microsoft France that she joined in 2005. She has held different positions such as Client Services manager, Business Operations Manager and Marketing & Communication manager.
Sophie graduated from a International Business School in France (ESSEC - EPSCI) and has a Master degree in industry management (ESSEC MS)



 
Wouter Veenboer
Functie:
Online marketing consultant

Bedrijf:
Netprofiler

rsz_wouter_website Wouter Veenboer is sinds 2004 werkzaam in de online marketing. Hij werkt bij Netprofiler als online marketing consultant. Zijn specialisme is search engine advertising. Vanuit deze rol adviseert hij diverse organisaties bij het verbeteren van de resultaten uit het SEA kanaal.

Wouter studeerde bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en specialiseerde zich in marketing management. Hij spreekt regelmatig op beurzen en congressen over online advertising, social media en web analytics



 
Roy Verkuijlen
Functie:
Webanalytics consultant

Bedrijf:
Maxlead

rsz_img7457r_verkuijlen Roy is webanalytics consultant bij Maxlead. Hij studeerde Strategic Business Management en Marketing en behaalde een Award of Achievement in Web Analytics aan de University of British Columbia. Naast webanalytics heeft Roy zich gespecialiseerd op gebied van end-to-end measurement en search engine marketing.


 
Tom Wentholt
Functie:
Manager Webanalytics
 Bedrijf:
Maxlead
rsz_img8476t_wentholt Tom is als manager webanalytics verantwoordelijk voor alle webanalytics activiteiten bij Maxlead. Dit betreft implementatietrajecten, rapportageontwerp, analyse en advies. Tevens is hij Google Analytics Expert. Tom studeerde Socio-Spatial Analysis aan de Wageningen Universiteit. Hij volgde vervolgens een Management Traineeship bij Nuon, waar hij tevens als Sr. Web analist en Internetconsultant werkzaam was.


 
Peter van der Graaf

Bedrijf:
Search Specialist
rsz_17322_fullimage_peter-van-der-graaf_560x350
In 1998 was Peter al actief op het gebied van zoekmachinemarketing. Toen was zoekmachine-optimalisatie, ofwel SEO, zelf in de Verenigde Staten zelfs nog in ontwikkeling en Peter heeft bijna alle ontwikkelingen op de voet kunnen volgen. Zowel tijdens zijn werkzaamheden bij diverse internetbedrijven als daarnaast, zijn zoekmachines een ware passie voor hem gebleven.
Lees meer...