Event informatie

Search Strategies Event Amsterdam

DATUM:
29 november 2012

LOCATIE:

Dutch Design Hotel Artemis
Amsterdam

Prijzen

Normaal: € 495,-
Korting: € 395,- 

Korting voor:
- oud bezoekers
- Twinkle Plus abonnees
- Leden Thuiswinkel.org
- Leden IAB

Congres SES Amsterdam 2010
Getting Ready for Search 3.0
Leveraging over 15 years of global search experience, Bill will review the current state of search marketing and his view of the future. Bill will talk about the things search marketing advertisers and agencies should be doing today to leverage the eventual upturn in the global economy to increase their business and client opportunities. He'll also take a closer look at the synergies with other forms of marketing and how to maximize the real opportunities of search marketing to gain a larger share of mind of senior executives to drive global expansion and increased revenues.

Door: Internationale Keynote speaker Bill Hunt , Back Azimuth Consulting


Nieuws & Search panel
ZAAL: GRAND BALLROOM

Door: Brent Payne (SEO Director Tribune)
& Julian Sambles (Head of "Audience development" Daily Telegraph) Onder leiding van Bas van den Beld, State of Search

Plenair: Stand van zaken Search in Nederland door IAB Taskforce Search
Na een korte update van uit de Taskforce Search van het IAB Nederland zullen Eduard en Lisa het gaan hebben over wat er verandert in 2010 op het gebied van zoekmachinemarketing in Nederland. Wat is de behoefte bij organisaties? Wat bieden de diverse aanbieders en hoe onderscheiden zij zich? Een overview van de stand van zaken op het gebied van zoekmachinemarketing in Nederland.

Door: Lisa Dijkstra, IAB Taskforce Search
Door: Eduard Blacquière, OrangeValley


Parallelsessies Link building
In the last year or so, significant advances have been made in the technology behind link building and understanding the quantity and quality of a site's back-links. Dixon will be looking at some of the most cutting edge tools and techniques available to link builders today and will be taking questions from the floor.

Door: Dixon Jones, MajesticSEO


SEO copywriting: mythbusting & takeaways
In deze sessie ontkrachten Ramon Eijkemans en David Brinks een aantal wijdverbreide mythes op het gebied van SEO-copywriting. Leer hoe het wel moet op basis van de vele voorbeelden die je laten zien hoe het niet moet. Door deel te nemen aan deze sessie profiteer je van waardevolle tips om meteen toe te passen. Bovendien kom je erachter dat SEO en copywriting helemaal geen concurrenten zijn van elkaar, maar dat ze elkaar juist kunnen versterken.

Door: David Brinks, Hardcopy
& Ramon Eijkemans, Ilse Media


Hoe verbeter je de conversie van het origineelste cadeau van Nederland?
Oxfam Novib Pakt uit is aan de slag gegaan met multivariabele testen. Niet alleen om het bestelproces te optimaliseren, maar ook om de homepage te verbeteren. Doelstelling natuurlijk een hogere conversie, maar zijn er ook varianten mogelijk waarin de omzet verbetert? Een praktijkcase conversieoptimalisatie van Oxfam Novib.

Door: Karin Bakker , Oxfam Novib


Wat doet Web Analytics met conversie?
In de huidige online marketing wereld is het belangrijk om zo breed mogelijk naar het begrip conversie te kijken. Dat begint bij het analyseren van je campagnes en loopt via je website over allerlei pagina’s om te eindigen (in veel gevallen) bij de euro.

Hierbij spelen een aantal elementen een belangrijke rol:
Conversie Attributie: wie krijgt de eer, waar let je op Snelheid: belangrijk of niet? Hoe analyseer je dit Wat is een conversie? Meerdere doelen, engagement

Door: Andre Scholten, Traffic4U


Inhouse-SEM vanuit 3 perspectieven
Inhouse-SEM bij Univé-VGZ-IZA-Trias uit drie perspectieven
- Wat doe je als inhouse-SEM?
- Hoe implementeer je SEM in de bestaande organisatiestructuren?
- Wat is het verschil tussen een functie als Consultant bij een SEM-Agency ten opzichte van een inhouse-SEM functie?
- Hoe loopt de samenwerking als Search Engine Mediabureau met een inhouse-SEM-Team?

Door: Nina Baumann, E-Marketeer bij Univé-VGZ-IZA-Trias
Door: Remco Westerik, Univé-VGZ-IZA-Trias
Door: Robbert van der Linde, Search Engine Mediabureau Checkit


Video optimalisatie
Video is hot. Per minuut wordt voor meer dan 20 uur aan video geupload naar YouTube. Naar Google’s eigen inschattingen neemt YouTube circa eenvijfde deel van alle bandbreedte capaciteit ter wereld in beslag. Ook in de niet-gesponsorde zoekresultaten en als advertentiemogelijkheid biedt video kansen.

In deze presentatie wordt dieper ingegaan op video optimalisatie en video advertising mogelijkheden aan de hand van een tweetal cases uit de praktijk.

Door: Pieter van der Gulik, Traffic Builders


SEO Site Clinic
De Site Review Clinic is een terugkerend fenomeen op elke Search Engine Strategies. Het biedt u kans om Search Engine Specialist’s aan het werk te zien.

Vier zeer ervaren Search Engine Specialist’s ananlyseren binnen 5 a 10 minuten de problemen van een site in de zoekmachines en geven open advies over hoe die problemen zijn op te lossen… Of u nu uw eigen site aandraagt of alleen maar luistert naar de reviews van andere sites, u gaat zeker leren hoe Search Engine Specialist’s denken. U zult de zaal verlaten met wijzigingen die u nu kunt uitvoeren!

Door: Joost de Valk(moderator)
Roy Huiskes, Chapteryz.com
Heini van Bergen, Goodmoodkid.nl
Fili Wiese,Search Quality Analyst, Google


Maak het verschil: insiders-tips van Marktplaats
Tijdens deze parallelsessie gaan Gertjan en Natascha uitgebreid in op het verschil in zoekgedrag binnen de verschillende zoekmachines. Met een aantal sprekende voorbeelden tonen zij aan dat met name een koopgerichte mindset bepalend is voor uniek zoekgedrag en ook voor de mate waarin men ontvankelijk is voor een boodschap van buitenaf. Door hiermee te spelen maak je het verschil tussen een goede en een geweldige campagne.

Door: Gertjan van Wijk en Natascha Chamuleau, Marktplaats Media


Van lead naar klant via zoekmachine marketing
Ronald verteld over hoe softwaretools inzicht geven in conversie van lead naar klant. Hiervoor gebruikt hij een bestaande case van een Maxlead klant.

Door: Ronald van Klooster, Maxlead


How SEO started and where it may go in the future
Door: Mike Grehan, Incisive Media