Event informatie

Search Strategies Event Amsterdam

DATUM:
29 november 2012

LOCATIE:

Dutch Design Hotel Artemis
Amsterdam

Prijzen

Normaal: € 495,-
Korting: € 395,- 

Korting voor:
- oud bezoekers
- Twinkle Plus abonnees
- Leden Thuiswinkel.org
- Leden IAB

speldje

De Speld 2012

Tijdens Search Strategies Event wordt wederom de jaarlijkse zoekmachine marketing award uitgereikt: De Speld.
Inzendingen voor De Speld kunnen cases, tools, onderzoeken of andere gebieden gekoppeld aan zoekmachine marketing zijn.

Alle inzendingen worden door de jury beoordeeld op innovatief karakter, behaalde resultaten en de bijdrage aan zoekmachine marketing.

sse_awardwinner 

All-in-Solo winnaar van De Speld 2012

All-in-Solo heeft samen met zoekmachinemarketingbureau Netprofiler De Speld 2012 in ontvangst mogen nemen. De award voor de beste zoekmachinemarketingcase werd gisteren uitgereikt aan het einde van het Search Strategies Event in Amsterdam.

De rijschool All-in-Solo heeft zijn activiteiten een grote impuls gegeven door goed te optimaliseren op mobile en het lokaal maken van landingpages en de SEA-campagne. De focus is gericht op daadwerkelijke sales die door middel van grote aantallen lokaal gebonden landingpages resulteren in een beter rendement vanuit search. Met name door de sterke focus op mobiele traffic en lokale targeting heeft de jury deze case gekozen als winnaar van De Speld 2012. De campagne heeft een sterke focus op de kwaliteit van leads naar sales en laat duidelijk zien dat het voor een mkb-partij goed haalbaar is om sterke resultaten te behalen met een gedegen uitgevoerde SEA-strategie en -campagne.

De Genomineerden 2012

In totaal heeft de jury 12 cases beoordeeld. Dit jaar zijn de volgende cases genomineerd:

Ematters  -  Myphotofun
De case van MyPhotoFun geeft inzicht in de activiteiten op gebied van SEA binnen een concurrerende markt en met een beperkt budget. De strategie en resultaten worden op een transparante manier weergegeven en SEA wordt optimaal benut.

Bol.com  -  Bol.com
De jury vindt de case van Bol.com zeer compleet. Vanuit goed afgebakende doelstellingen en een goede research wordt een knap resultaat neergezet door inzet van een brede mix aan search producten.

Netprofiler -  All-in-Solo
De rijschool All-in-Solo heeft haar activiteiten een grote impuls gegeven door goed te optimaliseren op mobile en het lokaal maken van landingpages en de SEA campagne. Vanuit focus op leads is de focus meer komen te liggen op daadwerkelijke sales die middels landingpages resulteren op een beter rendement vanuit search.


Tijdens het congres zullen zij hun inzending presenteren en aan het einde van de dag wordt de winnaar bekend gemaakt door de jury.

Bekijk ook de winnaars van de Speld uit 2011 en 2010

Link 2011: http://www.searchstrategiesevent.nl/terugblik
Link 2010: http://www.searchstrategiesevent.nl/winnaars-speld-award

 



Criteria

Wie kunnen inzenden?
Iedereen met een case gerelateerd aan zoekmachine marketing die zich heeft afgespeeld in de periode september 2011 tot september 2012 kan deze inzenden. Een case kan een campagne, tool, onderzoek of iets dergelijks zijn.

Waar moet een inzending aan voldoen?
De inzending moet volgens de opzet van het formulier worden. Daarnaast moet de case zich hebben afgespeeld in de periode september 2011 tot september 2012.

Wat is de deadline?
De deadline van het inzenden van een case is 22 oktober 2012. De inzending moet dus vóór 23 oktober 2012 binnen zijn.

Waarop beoordeeld?
De inzendingen worden beoordeeld op innovatief karakter, behaalde resultaten en bijdrage aan het vakgebied zoekmachine marketing. De inzendingen die het hoogst scoren worden genomineerd. De genomineerden dienen hun case te presenteren tijdens het Search Strategies Event. Naar aanleiding van de inzending en presentatie besluit de jury wie De Speld award wint.

Wat is de procedure?

 Onderdeel:  Datum:
 Deadline inzenden cases
 22 oktober
 Jury bespreking inzendingen
 Tussen 23 oktober en 12 november
 Bekendmaking nominaties  Tussen 12 en 16 november
 Presentatie genomineerden  (tijdens Search Strategies Event) 29 november
 Uitreiking De Speld   29 november



De Jury

rsz_foto_aart_walletAart Wallet
Aart Wallet (1982) is mede eigenaar van het bedrijf No-Search, waaronder het succesvolle concept Fashionchick valt. Aart is verantwoordelijk voor de traffic, marketing, hr en internationalisering. Daarnaast is Aart actief als mede organisator van de Affiliate Dag en actief lid van de IAB taskforce Affiliate Marketing. Aart heeft vanaf 2002 ervaring in performance based marketing en werkt met een dedicated team aan de zoekmachinemarketing binnen zijn bedrijf.

marieke_verdonkMarieke Verdonk
Marieke Verdonk is sinds 1 september 2005 hoofdredacteur van het grootste onafhankelijke kennis- en informatieplatform voor e-commerce ondernemers en professionals in Nederland, Twinkle. Ze is eindverantwoordelijk voor de inhoud en totstandkoming van het magazine, de site en een aantal events, waaronder de Global E-commerce Summit in Barcelona.  

 

ruud_kok

Ruud Kok
Ruud Kok (1980) is reeds sinds 2005 actief in SEO. Hij heeft een brede ervaring van online marketing, welke hij o.a. heeft ingevuld met een rol als Marketing Manager bij affiliate marketing netwerk M4N (tegenwoordig Zanox/M4N) en als consultant bij Internet Advantage.

Tegenwoordig is Ruud werkzaam als freelance SEO consultant met zijn bedrijf dotSearch, en beheert hij diverse website concepten. Daarnaast organiseert Ruud met enige regelmaat de SEO Borrel.



mathieu_burgerhout Mathieu Burgerhout
Mathieu Burgerhout (1979) is sinds 2005 werkzaam in SEO. Hij heeft o.a. een rol als SEO Consultant bij Netsociety vervuld. Ervaring komt met de jaren waardoor hij breed inzetbaar is in verschillende vlakken van Online Marketing. Met zijn bedrijf Webshoptimizer richt Mathieu zich op websites die voor het maximale resultaat willen gaan.

 

 

rsz_keesjan_deelstraKeesjan Deelstra
Keesjan Deelstra (1966) is de schrijver van het Handboek zoekmachine marketing dat voor het eerst in 2004 verscheen en nu alweer zijn vierde versie beleeft. Met InternetEffect helpt hij sinds 2003 helpt organisaties met hun SEO optimalisatie.

Hij werkt voor grote bedrijven als Rabobank, Agis, Friesland Foods en Microsoft maar ook voor kleinere bedrijven als GITP, FC voetbalreizen, JASNO shutters en VVC Adventures. Jongste loot aan de stam is SEO Effect tools. Een webbased zoekmachine optimalisatie tool voor zoekwoordonderzoek, SERP meting en linkprospecting geïntegreerd met Google Analytics.